Barbora Orendáčová
Jsem klinická logopedka s dlouholetou praxí. Mám zkušenost s prací s dětmi i dospělými, s běžnými i specifickými problémy (terapie předčasně narozených dětí, péče o děti s kombinovaným postižením, dospělí po ORL operacích a cévních mozkových příhodách). Zabývám se i alternativní komunikací (znakový jazyk, komunikační tabulky) a jsou mi blízké principy senzomotorické integrace.
Těším se na setkání s Vámi!
Z profesního životopisu
Osvědčení Ministerstva zdravotnictví k výkonu zdravotnického povolání |
Atestační zkouška z oboru Klinická logopedie (červen 2010) |
Pedagogická fakulta UK, obor speciální pedagogika (promoce 2005) |
1. Lékařská fakulta UK Praha (promoce 1997) |
Gymnázium |
Ambulance klinické logopedie, Jičínská 8, Praha 3 (2019 – dosud) |
Centrum komplexní péče pro děti s perinatální zátěží, KDDL VFN Praha (2017 – dosud) |
Klinika rehabilitace FN Motol, V Úvalu 84, Praha 5 (2016 – 2018) |
Ambulance klinické logopedie, Starostrašnická 45, Praha 10, Ambulance při ZŠ speciální pro děti s kombinovaným postižením (2007 – 2018) |
Ambulance klinické logopedie – PaedDr. Daniela Portychová (2005 – 2008) |
Z absolvovaných kurzů
Videofluoroscopic Swallow Study Training State of Art nad Science with Infants and children (Skalica, Joan C.Arvedson, PhD, CCC-SLP, BCS-S, PaedDr. B.Bunová, PhD., 2019) |
Základy vokologie, diagnostika, prevence a rehabilitace hlasu (HAMU Praha, MUDr.Kučera, 2019) |
Prvky senzorické integrační terapie v logopedické praxi (Brno, Mgr.Červenková, 2017) |
Diagnostika jazykového vývoje: principy a nástroje (Doc.Smolík, PhDr. Málková, 2017) |
Certifikovaný kurz Základní kurz bazální stimulace (Institut Bazální stimulace, 2016) |
Senzoricko-senzitivní integrace v rahabilitaci poruch řeči a sluchu (AMU Praha, MUDr.Kučera, 2016) |
Terapie koktavosti u starších dětí, mládeže a dospělých (AKL, Kirsten Richardt, 2015) |
Certifikovaný kurz Poruchy polykání – diagnostika a léčba (FNHK, Prof. MUDr. Chrobok, 2015) |
Preventivní neuro-vývojový program „Pohybem se učíme“ (M.Volemanová, 2015) |
Baterie testů fonologických schopností pro děti předškolního věku (NÚV, Praha, 2014) |
Senzomotorická cvičení (Mgr. Hřebíková, 2014) |
Terapie orální pozice (Mgr.Červenková, 2014) |
Diagnostický materiál komunikační profil MATRIX (LSMS, 2014) |
HYPO –Prevence SPUCH v předškolním a školním věku (PhDr. Z. Michalová, Dys-centrum, 2014) |
VOKS – výměnný obrázkový komunikační systém (M.Jarolímová, M.Knapcová NÚV, Praha, 2013) |
Certifikovaný Praktický kurz hlasové rehabilitace a reedukace (MUDr. Kučera, 2013) |
Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou – Maxík (Mgr.Bubeníčková, 2013) |
Dyslalie s pohybem a prvky myofunkční terapie (Carpe diem Bohemia, 2013) |
Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením I. (NÚV, Praha, 2013) |
Certifikovaný kurz synergické reflexní terapie (Institut synergické reflexní terapie, Praha, 2012) |
Nácvik komunikace u dětí s PAS (APLA, Praha, 2011) |
Neurogenní poruchy u dospělých (AKL, Brno, 2011) |
Afaziologie B – kognitivně-neurologický přístup (AKL, Brno, 2011) |
Chronická koktavost (AKL, Praha, 2010) |
Hlasová výchova dětí (IPPP, Praha, 2009) |
Profesní únava hlasu a možnosti nápravy (IPPP, Praha, 2009) |
Neurogenní poruchy řeči a hlasu (IPVZ, Praha, 2009) |
Fixovaná koktavost (AKL, Otrokovice, 2009) |
Vývojová dysfázie (AKL, Praha, 2008) |
Jazykový program Makaton (CAAK, Praha, 2008) |
Rozvoj vnímání dítěte předškolního věku (Dys-centrum, Praha, 2008) |
Dyslalie (AKL, Pardubice, 2008) |
Hlas (AKL, Praha, 2008) |
Vady a poruchy sluchu (AKL, Praha, 2008) |
Palatolalie (AKL, Praha, 2008) |
Myofunkční terapie I. (AKL, Praha, 2008) |
Incipientní koktavost (AKL, Praha, 2008) |
Trénink fonematického uvědomování podle Elkonina (IPPP, Praha, 2007) |
Logopedická intervence s využitím konceptu orofaciální regulační terapie (IPPP, Praha, 2007) |
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku (Dys-centrum, Praha, 2007) |
Základy klinické afaziologie A (AKL, Brno, 2007) |
Úvod do grafomotoriky (AKL, Praha, 2007) |